30. 11. 2008.

Ubuntu 8.10 problem sa zvukom

Do nedavno sam imao instaliran Ubuntu 8.10 RC1 koji mi je radio super stabilno. Kada je izašla finalna verzija ove distribucije i kada sam završio update na istu primetio sam da mi zvuk radi iskljucivo u jednom programu u trenutku, tj. da ako recimo puštam muziku iz Amaroka a želim da pogledam neki filmić na YouTube-u taj filmić neće imati zvuk sve dok ne restartujem Firefox uz prethodno gašenje Amaroka.

Prelistavajući forume našao sam da se radi o dosta čestom problemu koji je vezan za drajver koji se koristi za zvuk, tj. novi Ubuntu je koristio OSS koji ne podržava multiple sources umesto ALSA-e koja to radi sasvim korektno.

Rešenje je bilo odlazak u System > Preferences > Sound gde sam promenio sva pojavljivanja "Autodetect"-a u "ALSA". Međutim ovo je bio samo jedan korak u rešavanju problema... Kada sam ovo odradio problem je i dalje bio prisutan, a daljim kopanjem po forumima sam pronašao još jedan način koji ovaj problem rešava u 2-3 klika mišem.

Rešenje se nalazilo u ovoj temi.

Sve koje mrzi da čitaju odatle ili pak ne znaju englesi, ili se pak dogodi da ubuntu forum doživi neku reorganizaciju i taj link više ne bude validan evo i ovde uputstva ;)...

Uputstvo je napisao korisnik foruma eye208

Šta se dobija ovim:
  • Potpuno funkcionalan zvuk i svim aplikacijama uključujući i one trenutno nekompatibilne sa PulseAudio-m ( npr. Audacityn, Blender, Skype... )
  • Mogućnost korišćenja svih aplikacija istovremeno
Šta se gubi ovim:
  • Ubuntuov login i logout zvuk kao i bilo koji drugi sistemski zvuk koji se postavili
Za implementaciju ovog "fix-a" treba uraditi sledeće:
  1. Otvorite podešavanja zvuka ( System > Preferences > Sound )
    Na jezičku "Devices" postavite sva podešavanja na "ALSA" ( pogledajte sliku na dnu )
    Na jezičku "Sounds" onemogućite "play system sounds"
    Ostavite omogućeno "software sound mixing (ESD)"
    Zatvorite panel
  2. Otvorite terminal ( Applications > Accessories > Terminal ) i kucajte sledeće komande:

    sudo apt-get remove pulseaudio
    sudo apt-get install esound
    exit

    -- ili --

    Otvorite Synaptic (System > Administration > Synaptic Package Manager).
    Tražite paket "pulseaudio" i označite ga za uklanjanje sa sistema.
    Tražite paket "esound" i označite ga za instalaciju.
    Potvrdite izmene i zatvorite Synaptic.
  3. Restartujte računar
Napomena:
Ovi koraci će ukloniti PulseAudio sa vašeg sistema i zameniti ga sa ESD. Rezultujuća podešavanja zvuka će biti slična onima sa Ubuntua 7.10 i starijih verzija. Bilo koji problem koji nije povezan sa PulseAudiom će ostati nepromenjen.
Da bi vratili početna podešavanja instalirajte pakete "pulseaudio" i "pulseaudio-esound-compact" i ponovo omogućite sistemske zvukove.

To bi bilo to... Posle ovih koraka sam ponovo imao mogućnost da slušam muziku dok gledam neki film na internetu :)


Нема коментара: